U nas wszelkiego rodzaju gry są zawsze mile widziane. Nie raz miałam okazję Wam jakąś polecić i z pewnością nie raz to jeszcze zrobię.
Dziś chciałabym Wam pokazać grę zręcznościową firmy
o nazwie "Wesoła ośmiornica"
Jest to zabawka przestrzenna z efektami dźwiękowymi. Aby móc rozpocząć grę trzeba bowiem najpierw ją złożyć. W pudełku znajdziemy:
- 1 urządzenie do gry (podstawa z mechanizmem),
- 8 odnóży ośmiornicy,
- głowa ośmiornicy,
- para szczypiec,
- 20 krabów w 4 kolorach (żółtym, czerwonym, niebieskim i pomarańczowym),
- instrukcja.
Najpierw przyczepiamy wszystkie odnóża ośmiornicy do podstawy, a na szczycie umieszczamy jej głowę. Następnie do odpowiednich otworków wkładamy kraby. Gdy wszystko jest już gotowe - możemy rozpocząć zabawę!
Najpierw przesuwamy niewielki włącznik u podstawy gry na I lub II. Są to dwa stopnie trudności gry, a raczej dwa tempa, jakimi można grać. Bowiem gdy wybierzemy już odpowiedni poziom wystarczy lekko nacisnąć na główkę ośmiornicy by ta zaczęła poruszać się wokół własnej osi machając w górę i w dół swoimi odnóżami. Gra polega na tym, by za pomocą dołączonych szczypiec ostrożnie wyjąć kraby z otworów. Jednak trzeba bardzo uważać, na ramiona ośmiornicy, gdyż ma ona łaskotki. I jeśli podczas zabawy dotkniemy ją szczypcami - ta wybuchnie śmiechem.
Zabawka ta wymaga odrobinę sprytu oraz zręczności. Dwa poziomy tempa obracania się ośmiornicy sprawia, że możemy dobrać stopień trudności zabawy do wieku i umiejętności graczy. A zabawa jest przy tym naprawdę świetna. Śmiech ośmiornicy jest dość zaraźliwy i wierzcie mi, że gdy ona się śmieje, razem z nią wszyscy uczestnicy zabawy ;) Nie wierzycie? Zobaczcie sami ;)
ZALETY:
- gra jest bardzo solidna (wykonana z grubego i twardego plastiku),
- dokładne i estetyczne wykonanie zabawki zachęca do zabawy,
- ramiona ośmiornicy mocowane są dość ciasno, więc na pewno nie odpadają ani nie chwieją się podczas zabawy,
- ramiona ośmiornicy mocowane są dość ciasno, więc na pewno nie odpadają ani nie chwieją się podczas zabawy,
- efekty dźwiękowe,
- możliwość dostosowania stopnia trudności gry do wieku i umiejętności uczestników zabawy,
- szeroki przedział wiekowy graczy,
- ćwiczy zręczność, spostrzegawczość dziecka,
- czas trwania jednej gry jest na tyle krótki, że nie znudzi nawet kilkulatka,
- zasilanie zabawki to trzy bateryjki "paluszki".
WADY:
- niestety, gdy dziecko nabierze już pewnej wprawy gra po prostu się nudzi, choć powinien nas cieszyć fakt, że dzięki niej nasz smyk jest zręczniejszy ;)
- niewielkie urozmaicenie zabawy, gdyż zasady zawsze są takie same. Uczestnicy muszą wybrać po jednym krabie z każdego koloru (my czasem bawiłyśmy się, że każdy wybierał jeden kolor i musiał wybrać wszystkie swoje kraby, ale tak czy inaczej to w zasadzie to samo),
- po złożeniu zabawka nie mieści się do pudełka,
- ramiona ośmiornicy mocuje się dość ciężko co utrudnia częste składanie i rozkładanie zabawki,
- brak baterii zasilających w zestawie,
- po złożeniu zabawka nie mieści się do pudełka,
- ramiona ośmiornicy mocuje się dość ciężko co utrudnia częste składanie i rozkładanie zabawki,
- brak baterii zasilających w zestawie,
- cena,
Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku od lat 4, lecz jeśli maluch jest cierpliwy to może rozpocząć zabawę znacznie wcześniej. Górnego przedziału wiekowego nie ma. Przy odrobinie chęci każdy może się przy niej świetnie bawić :)
Liczba graczy - 2-5
Czas trwania zabawy - 10 min.
Zasilanie - 3 baterie 1,5 V AA/LR06 (brak w zestawie)
Cena: od 45 zł.
mamy tez ta gre, ale w puedlku sie miesci :)
OdpowiedzUsuńSuper gra dla dzieci które nie wykształciły chwytu pęsetowego, wspomaga manipulację - i daje dużo frajdy
OdpowiedzUsuń