Witraż

Ostatnio podczas wizyty w sklepie papierniczym przypomniałam sobie jak w szkole robiliśmy kolorowe witraże. Uznałam, że ich przygotowanie na pewno spodoba się mojemu synkowi, a więc kupiłam bibułę i w końcu zabraliśmy się do pracy :)

Potrzebujemy:
  • 2 kartki z bloku technicznego
  • kolorowe bibuły (gładkie)
  • klej
  • nożyczki
  • ołówek
Do zrobienia witrażu można użyć któregoś z dostępnych w Internecie szablonów - ja postanowiłam odrysować obrazek odręcznie od razu na kartce z bloku technicznego. Tak przygotowany wzór wycięłam, a następnie odrysowałam na drugiej kartce, gdyż potrzebne są dwie identyczne "ramki".


Reszta należała już do Mateuszka - wycięte kształty "obrysowywał" klejem, a następnie przyklejał na nie bibułę.


Na koniec skleiliśmy ze sobą obie ramki i w ten sposób powstał dwustronny witraż.


Gotowy witraż można powiesić w oknie albo sprawdzić z dzieckiem jak prezentuje się on przy różnych światłach - lampie, latarce, słońcu.
Można też poeksperymentować z ozdabianiem ramki, chociaż wydaje mi się, że im mniej jest ona krzykliwa, tym lepiej prezentują się kolorowe elementy :)

2 komentarze:

  1. gdzie wyszukałaś ten wzór

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam.
    Jak wyciąć taki witraż aby kartka nie pogniotła sie? Pani tak to też równiutko wycięła.

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)