Scooby-Doo! Gdzie jesteś?

A dzisiaj coś zarówno dla fanów gier planszowych jak i dla tych co lubią Scooby-Doo i jego brygade detektywów. Czyli dokładnie coś dla naszej rodzinki, a w szczególności Nikodema :)


SCOOBY-DOO! GDZIE JESTEŚ?

Producent: Trefl
Wymiary pudełka: 29x29 cm
Liczba graczy: 2-4
Czas gry: 20-30 minut
Wiek: 6+


Zawartość pudełka:
1 plansza
20 pionków (w 4 kolorach)
36 kart losowych
kostka
instrukcja


Od razu na początku napiszę Wam, że jest to gra, w której zasady są prawie identyczne jak w zwykłym, zapewne wszystkim dobrze znanym chińczyku. Gra polega na przeprowadzeniu wszystkich swoich pionków z bazy do domku. Możemy wystawić pionek z bazy tylko wtedy kiedy po kulnięciu kostką wypadnie nam 1 lub 6. Następnie im szybciej do domku tym lepiej. Jednak nie ma oczywiście tak łatwo. Po drodze czeka nas wiele niespodzianek. Tutaj jedynym utrudnieniem nie jest tylko i wyłącznie przeciwnik. Gra ta posiada również pola specjalne (oznaczone na planszy jako kości) oraz pola los, oznaczone jako różowa buźka. 
Po najechaniu na pole specjalne przenosimy się na kolejne takie pole. Dzięki temu planszę możemy pokonać nieco szybciej. Jednak jest też haczyk. Jeżeli staniemy na takim polu tuż przed swoim domkiem musimy robić rundkę od nowa. Jeżeli trafimy na pole los, wtedy bierzemy jedną z losowych kart i wykonujemy zadanie na niej zawarte. Czasami jest ono dla nas dobre, innym razem pokrzyżuje nam szyki. Jednak zawsze jest ono ciekawe :)




 Powiem szczerze, że u nas ta gra zrobiła furorę  Zarówno Nikodem, jego tatuś jak i ja polubiliśmy ją od pierwszego wejrzenia :) Często zdarza nam się w nią grać, jednak mimo wszystko jeszcze nam się nie znudziła za bardzo... Muszę napisać Wam, że ogromnie cenię sobie puzzle firmy trefl, więc byłam pewna, że i na grze się nie zawiodę i oczywiście nie myliłam się. Plansza jest gruba, mocna i zdecydowanie wytrzymała. Karty są dosyć cienkie, ale jednak takie elastyczne, na pewno nie zniszczą się zbyt szybko, chyba że powyginamy czy podrzemy je specjalnie... Zasady są łatwe do zapamiętania więc dziecko również szybko załapie o co chodzi w tej grze. Jedyne co bym zmieniła tutaj to pionki. Niby nic do nich nie mam, zwykłe pionki w czterech kolorach, jednak gdyby zmienić je tak na przykład na takie mini figurki... Sama nie wiem, ale sądzę, że mogłoby być ciekawiej ;)


Na koniec dodam tylko, że gra przeznaczona jest podobno dla dzieci w wieku od lat sześciu. Z tym całkowicie się nie zgadzam, ponieważ mój 4,5 latek radzi sobie z nią rewelacyjnie. Mało tego, uczy wszystkich dookoła jakie są zasady i tłumaczy jak należy grać :) Dlatego sądzę, że ten wiek spokojnie mógłby być zaniżony nawet do 4+. Oczywiście wszystko zależy od dziecka, ale sądzę już nawet czterolatek, który potrafi usiedzieć jakiś czas na miejscu, z przyjemnością zagra w tę planszówkę gdzie głównymi bohaterami są bajkowi ulubieńcy dzieciaków :)

Do kupienia TUTAJ
Cena - 34,99 zł 


ZALETY:
- bardzo solidna, gruba i mocna plansza
- świetna grafika zdecydowanie zachęca do gry
- bardzo proste i ciekawe zasady
- zabawne polecenia znajdujące się na kartach
- przeznaczona jest nie tylko dla dzieci dlatego również dorośli będą się przy niej dobrze bawić :)
- cena (sądzę, że jest  warta swojej ceny)

WADY:
- chyba jedynie czcionka na kartach
(mimo, że jest ciekawa to momentami nawet ja mam problemy z odczytaniem niektórych wyrazów)


26 komentarzy:

  1. Sama bym chętnie w nią pograła ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozumiem jednej karty mianowicie: Ze Scoobim wszystko się uda! Ta karta zwalnia z przymusowego wyjścia na 1 (przez 3 kolejki) Może Ty wiesz o co chodzi, bo my z rodziną zawsze odkładamy ją na bok, ponieważ nie rozumiemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedną z zasad tej gry jest to, że na każde 1 wykulane na kostce obowiązkowo trzeba wystawić pionek z domku. Czasem jest tak, że jedynka przyda się np do zbicia kogoś lub do przesunięcia pionków w bazie, a nie możemy tego zrobić bo zasada jest taka, że trzeba wystawić pionek i koniec. Ta karta pozwala na ominięcie tej zasady ale tylko przez 3 kolejki ;)

      Usuń
  3. Polecam jak najbardziej, za dzieciaka gdy byłam fanką scooby doo rodzice kupili mi ja w Sopocie, coś koło 2008roku i od tej pory króluje w domu, ale także na wyjazdach-bo lubimy ją zabierać ze soba. Również się zgodzę że w dalszym ciągu są lekkie problemu z czcionka na kartach :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć,
    Trochę czasu minęło od tego posta , ale mam pytanie czy posiadasz jeszcze instrukcję do tej gry?
    Trochę nietypowe pytanie, wiem :p
    Problem polega na tym że kupiłam wczoraj tę grę na aukcji charytatywnej w pracy , nie mogłam nie kupić , Bo cel był szczytny. Zostałam co prawda poinformowana, że nie ma instrukcji, brakowało też pionków, (ale to spoko z innej wzięłam), a instrukcję byłam pewna że znajdę w necie a tu nic...:(
    Byłabym wdzięczna za fotkę. Wczoraj z córką brałam według wymyślonych zasad i częściowo wydedukowanych na podstawie kart. Wydaje mi się jednak że jest tam więcej zasad , których nie jesteśmy w stanie odgadnąć na podstawie kart.
    Z góry dzięki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chętnie skorzystałabym z instrukcji, bo dostaliśmy ta grę, ale bez instrukcji :(

      Usuń
  5. Gra jest rewelacyjna a wiek chyba zależy od dziecka. W naszym wypadku syn 3,5l za nią szaleje i wiecznie by grał. Może tu bardziej chodzi o umiejętności czytania z kart, bo sama gra w sobie jest dobra nawet dla najmłodszych.

    OdpowiedzUsuń
  6. A czy ktoś może wie gdzie można ją teraz kupić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tą grę😋 wyjęłam z piwnicy , dobrze że są tu zasady gry bo akurat to mi się zgubiły.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. W mojej grze brakuje kart losowych a przydałyby się. Może jakieś zdjęcie ktoś by wrzucił. Służę instrukcją

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie zapowiada się ta gra.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się ta gra planszowa

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)