Karty obrazkowe Kapitana Nauki ;)

Seria edukacyjnych kart i różnego rodzaju zabaw Kapitan Nauka jest nam już doskonale znana. Alicja już nie raz miała okazję z nich korzystać. Nie będę Wam teraz wymieniać tych, które moja córka miała, bo lista byłaby dość długa. Ale nie ukrywam, że w ofercie wydawnictwa Edgard jest jeszcze sporo takich, których nie znamy. Musimy kiedyś nadrobić te zaległości. Są naprawdę fajne.


Ale dziś to nie Alicja stanie się małą testerką kolejnych edukacyjnych kart. Teraz czas na Natalkę.
Zobaczcie co takiego wpadło w jej małe rączki :)


Wśród bardzo bogatego asortymentu z logo Kapitana Nauki znajdziemy również propozycje edukacyjne dla najmłodszych. Są nimi karty obrazkowe "Poznaję świat", przeznaczone dla dzieciaczków, które skończyły już 1 rok życia oraz seria "Angielski dla malucha". Do naszego domu trafiło 5 takich małych, zgrabnych pudełeczek i dziś właśnie chciałabym Wam co nieco na ich temat napisać. A więc - zaczynamy!

DŹWIĘKI
to pierwszy zestaw, po który sięgnęła moja Natalka. Znajdziemy w nim zestaw kart służących nie tylko do zabawy, ale także do ćwiczeń logopedycznych. Każda z nich ma ciekawą grafikę z jednej strony oraz krótki dźwiękonaśladowczy tekst na odwrocie. Na przykład pierwsza z nich przedstawia bociana, a na odwrocie widnieje napis "kle kle", po drugiej stronie obrazka z karetką pogotowia jest napisane "io io io", a gdy zerkniemy na drugą stronę kartonika ze świnką - przeczytamy oczywiście "chrum chrum".





KOLORY
to kolejny zestaw przeznaczony dla maluszków. W zasadzie nie ma tu co wyjaśnić, pewnie doskonale wiecie na czym polega zabawa z tymi kartami i domyślacie się jak one wyglądają. Bo w tym przypadku także istotne są obie strony każdego z kartoników. Jedna z nich jest bowiem cała pokryta danym kolorem (na przykład czerwonym), a na jego środku jest napis z nazwą tego kolory, a na odwrocie widnieje ilustracja przedmiotu, który właśnie taki kolor posiada. Na przykład, gdy kartonik jest cały czerwony, po drugiej stronie znajdziemy pomidora. Gdy niebieski - jest tam motylek itp.





ZAWODY
to karty dla nieco starszych brzdąców. Tutaj maluchy maja okazję poznać bardzo różnorodne zawody. Z jednej strony takiej karty znajdziemy zdjęcie osoby wykonującej dany zawód w charakterystycznym dla niego ubraniu oraz ewentualnymi przedmiotami, które pomogą dziecku rozpoznać, czym ta osoba się zajmuje. Nie zabraknie tu także opisu, o jakim zawodzie właśnie mowa. Natomiast na odwrocie takiej karty znajdziemy przedmiot charakterystyczny dla danego zawodu. Na przykład, gdy na karcie zobaczymy astronautę, na odwrocie znajduje się rakieta. Przy kucharzu, po drugiej stronie zobaczymy garnek, a gdy zobaczymy na kartoniku ogrodnika - na odwrocie zobaczymy grabie.





EMOCJE
to karty obrazkowe, dzięki którym maluch nauczy się rozpoznawać emocje jakie nie trudno wyczytać z twarzy oraz pozycji ciała każdego człowieka. W tym przypadku na kartoniku widać postać wyrażającą dane emocje wraz z ich opisem. Na odwrocie natomiast jest wyraz dźwiękonaśladowczy, który zazwyczaj towarzyszy w danym momencie osobie, która je przeżywa. Na przykład, gdy na karcie zobaczymy mężczyznę trzymającego się za głowę u dołu przeczytamy wyraz "ból", natomiast po drugiej stronie widnieje tekst: "auu...", a gdy na karcie widać uśmiechniętą dziewczynę z obiema rękami uniesionymi do góry, zobaczymy podpis "radość", a na odwrocie tekst "jupi!".





ANGIELSKI DLA MALUCHA 
Pierwsze słowa
Ten zestaw najłatwiej opisać, bo to nic innego jak pierwsze słówka do nauki języka angielskiego dla dziecka. Po jednej stronie karty jest wyraz w języku angielskim, na odwrocie poza tym samym napisem jest jeszcze obrazek, który przedstawia znaczenie tego słowa. Na przykład na kartoniku z napisem "car" jest mały czerwony samochodzik, gdy jest na nim wyraz "ball" z drugiej stronie znajdziecie piłeczkę, a na odwrocie kartonika z napisem "ship" zobaczycie statek.





Taki właśnie zabawy leżą w szafeczce mojego dziecka. I powiem Wam, że naprawdę bardzo mnie to cieszy, bo każdy, bez wyjątku - jest fantastyczny!


Przede wszystkim bardzo podoba mi się to, że w każdym zestawie jest naprawdę sporo zabawy. Takie pudełeczko to aż 17 kart, a na każdej z nich coś nowego. I tak jak w przypadku emocji to nic nadzwyczajnego, bo jak wiemy na pewno gdyby tak człowiek się zastanowił - znalazł by ich i drugie tyle, tak przy kolorach to fajna sprawa. Bowiem autorzy tej publikacji nie ograniczyli się jedynie do tych podstawowych barw jak biały, czarny, zielony, niebieski, czerwony i żółty. Tu znajdziemy także purpurę, złoto, srebro czy beżowy. Fajnie, prawda?





 Karty te są także bardzo ładnie wykonane. Nie są może one jakieś kuloodporne, ale przy normalnym użytkowaniu powinny sporo przetrwać. Są one bowiem wykonane z ciut grubszego papieru pokrytego laminatem. Dzięki temu choć pudełeczko nie jest bardzo duże - to sporo ich się mieści wewnątrz. Poza tym są one dość lekkie i bardzo poręczne dla małych rączek naszych dzieci. No i są też śliskie i miłe w dotyku.






Nie mam także zastrzeżeń co do grafiki. Tylko karty związane z nauką języka angielskiego mają rysunki. W pozostałych przypadkach wszystkie elementy są pokazane na zdjęciach. Myślę, że to także ciekawe rozwiązanie. Zauważyłam na przykład, że Natalka częściej chwyta po zdjęcie kotka niż narysowanego misia.





Skoro już jesteśmy przy grafice kart to muszę koniecznie wspomnieć o czymś jeszcze, co zauważyłam przy kartach dotyczących zawodów. Bardzo podoba mi się to, że autorzy tych pomocy nie popadają w stereotypy i uczą nasze dzieci, że wszystko jest dla wszystkich. Utarło się, że mechanikiem samochodowym jest mężczyzna, a fryzjerką powinna być kobieta. Tymczasem jak wiemy, życie układa zupełnie inne scenariusze. Tutaj mechanikiem samochodowym jest urocza blondyneczka, podobnie zresztą jest z zawodem piłkarza. Jego także reprezentuje kobieta. Sprzątaczem natomiast jest mężczyzna :)





Oczywiście te karty służą nie tylko do zabawy, ale także nauki. W każdym pudełku znajdziemy małą książeczkę. Jest nim Poradnik dla opiekunów, w którym zawarte są wskazówki jak korzystać z tych 17 kart oraz pomysły jak je wykorzystać do różnego rodzaju gier i zabaw z naszym brzdącem. U mnie Natalka jest jeszcze na etapie zabawy. Często zaglądamy do jej zestawów i je oglądamy. Mojemu dziecku bardzo podobają się niektóre grafiki i ma swoje ulubione karty, które od razu zaczyna wyszukiwać pomiędzy całą ich stertą. Ale to nie oznacza, że nie korzystałyśmy jeszcze z porad znajdujących się w poradniku. Wręcz przeciwnie. Często do niej zaglądam i staram się nią inspirować, by wymyślać coś nowego. Innego niż dotychczas. Dzięki temu zabawa z kartami nigdy nam się nie nudzi :)

 

Ogromna według mnie zaleta tych zestawów są gabaryty pudełeczek. Jak ja nie znoszę, gdy opakowanie gry, zabawki czy układanki jest ogromne, a wewnątrz 90% zawartości to... powietrze! Bo elementy zabawki zajmują zaledwie niewielką jego część, a tak naprawdę pudełko jest sztucznie powypychane jak jakaś bombonierka. Naprawdę tego nie potrafię zrozumieć. Kilka takich opakowań i nie ma gdzie zmieścić czegoś nowego. I po co? Skoro to co jest wewnątrz można ładnie ułożyć w zgrabnym i poręcznym opakowaniu? I tak właśnie jest tutaj. Pudełeczka są niewielkie, poręczne i ładnie wypełnione. Dzięki temu zabawkę tą możemy zabrać ze sobą wszędzie. Maluch bez kłopotu może ja przenosić z miejsca na miejsce. Samodzielnie otwiera i zamyka pudełeczko. No i (co według mnie najważniejsze) nie zajmują nam te gry zbyt wiele miejsca. Baaaardzo mi sie to podoba. Brawo dla pomysłodawcy :)




Powiem Wam szczerze, że z tymi kartami nie sposób się nudzić. My swoje mamy już od miesiąca jak nie dłużej i jak dotąd cieszą się one wciąż sporym zainteresowaniem. Natalka jak na razie najbardziej lubi zabawę dźwiękami i emocjami. Podczas pierwszego zestawu mamy okazję wydawać z siebie przeróżne dziwaczne dźwięki, przy drugiej robimy mnóstwo bardzo śmiesznych minek. Zabawa zatem jest przednia, wierzcie mi. Do pozostałych zestawów zaglądamy rzadziej, ale sądzę, że i one w końcu wkupią się w łaski mojej dziewczynki. Już wizę, że pudełeczko z kolorami kuszą ją coraz częściej. Oj, zacznie się znów świetna zabawa! Nie mogę się doczekać!





KARTY OBRAZKOWE - POZNAJĘ ŚWIAT

Dźwięki
wiek dziecka - 1+
cena 14,99zł

Kolory
wiek dziecka - 1+
cena 17,99zł 

Zawody
wiek dziecka - 2+
cena 14,99zł

Emocje
wiek dziecka - 2+
cena 14,99zł 

KARTY OBRAZKOWE - ANGIELSKI DLA MALUCHA

 Pierwsze słowa
wiek dziecka - 2+
cena 14,99zł




POLECAM!!!






2 komentarze:

  1. Bardzo się cieszymy, że karty się podobają. A zwłaszcza to, że dostrzegła Pani nasze starania w zwalczaniu stereotypów. Pozdrawiamy serdecznie Natalia i Krzysztof Minge

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo się cieszymy, że karty się podobają. A zwłaszcza to, że dostrzegła Pani nasze starania w zwalczaniu stereotypów. Pozdrawiamy serdecznie Natalia i Krzysztof Minge

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)