Kalendarz szkolny

Kolejny rok szkolny już się zaczął. Dla niektórych dzieciaczków, to nic nowego, ale są też takie, które ten nowy dla nich czas bardzo przeżywają. Jak sobie z nim radzić? No cóż. U nas pomogło wiele różnych rzeczy. Przede wszystkim dużo rozmawiałyśmy z Alicją o szkole. Tłumaczyłam jej jak tam będzie. Wyjaśniałam jakie będzie miała obowiązki i zachęcałam wymieniając również wiele przyjemności. Bo jak wiemy - szkoła to nie tylko nauka prawda? To spotkania z przyjaciółmi, ciekawe akademie szkolne, wycieczki oraz możliwość rozwijania zainteresowań, których mojemu dziecku absolutnie nie brakuje :)

Ogromną zaletą w przygotowaniu malucha do nowej sytuacji jest prośba, by dziecko uczestniczyło we wszystkich przygotowaniach. Alicja pomagała nam skompletować wyprawkę, wybierała nawet jak mają wyglądać zeszyty czy bloki. Każdy jeden przedmiot, który weźmie ze sobą do szkoły, był kupiony w jej obecności. I nie ukrywam, że po raz pierwszy chyba - zakup szkolnej wyprawki był wyjątkowo świetną zabawą!

I jeszcze jedno. Postanowiłyśmy także razem z moją Alą prowadzić mini pamiętnik szkolny. W tym celu przyda nam się 

Kalendarz szkolny


z ulubionymi bohaterami mojego dziecka czyli wróżkami.
A jaki on jest i jak nam posłuży?
Już Wam wszystko wyjaśniam.
Kalendarz, o którym mówię, to publikacja wydawnictwa Zielona Sowa, która została ozdobiona licznymi pięknymi ilustracjami z filmu "Dzwoneczek i tajemnica piratów" czyli najnowszej części z serii o przygodach tej uroczej Cynki. My co prawda bajeczki jeszcze nie oglądałyśmy - choć Alicja nie może się już doczekać, kiedy wybierzemy się do kina. Ale mała Dzwoneczka bardzo lubi, a film ten już po obejrzeniu zwiastunów ją zafascynował, więc postanowiłyśmy wybrać właśnie taki motyw na kalendarzu, który ma towarzyszyć mojej Ali przez cały rok szkolny.


Nasz kalendarz szkolny jest przede wszystkim bardzo kolorowy. Ma grubą twardą okładkę i śliskie grube strony, więc nie prędko nam się zniszczy. Kartki są tu oczywiście wszywane, więc nie pogubimy ich w między czasie, a poza tym kalendarz ten posiada jeszcze mały gadżet, który bardzo przypadł do gustu Alicji. A jest nią wąska atłasowa wstążeczka, która służy jako zakładka, zatem z pewnością szybkie znalezienie odpowiedniej strony będzie banalnie proste... A na samym końcu sa także naklejki na zeszyty i nie tylko ;)


Wewnątrz tej niedużej książeczki znajdziemy oczywiście jak już wspomniałam wcześniej mnóstwo ilustracji z naszymi kochanymi wróżkami. Ale nie tylko. Są tu także różnego rodzaju quizy i zabawy z wóżkową tematyką. Różnego rodzaju porady, oraz mnóstwo miejsca na ważne informacje i notatki.


Kalendarz ten pozwoli nam również zaplanować każdy dzień w roku szkolnym. Przy odpowiedniej cyferce w miesiącu jest bowiem wystarczająco dużo miejsca by zanotować niezbędne informacje.



Jak już wspomniałam poprzednio, nam ten kalendarz posłuży jako pamiętnik. Jak byłam ciut starsza od Alicji również taki prowadziłam. Prawie każdego dnia zapisywałam krótkie wspomnienia co się wydarzyło. Teraz też będziemy notować różne wydarzenia, wklejać niewielkie pamiątki (bilety do kina czy teatru, ulotki, zdjęcia itp) i w ogóle robić co tylko przyjdzie nam do głowy. Ja zaznaczałam sobie także na kolorowo dobre i złe dni. I wicie co? Tych dobrych było dużo dużo więcej od tych złych. Więc jak tu nie lubić szkoły??


Kalendarz szkolny - Disney
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Liczba stron: 112
Cena: 22,41 zł

Polecam!


3 komentarze:

  1. Bardzo fajny ten kalendarz, przez moment tez pomyslalam ze fajny pomysl zeby z corka taki zaczac prowadzic, ale ja wiem czy ona mialaby co tam pisac. Choc moze bylby to fajny motor do cwiczenia jezyka polskiego, gdyz na codzien corka w szkole posluguje sie innym jezykiem. A czy sa inne z tego wydawnictwa bajki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co wiem jest jeszcze tylko wersja dla chłopców : http://www.zielonasowa.pl/samoloty-2-kalendarz-szkolny-disney.html

      Usuń

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)