Ciasto z jabłkami

Jabłka to takie owoce, które w naszym domu są w zasadzie zawsze. Mieszkamy w największym okręgu sadowniczym w Polsce, więc wszędzie dookoła jest ich pod dostatkiem. Nic więc dziwnego, że je uwielbiamy i zajadamy się nimi bez przerwy. Mniam!


Dziś zatem polecę Wam przepis na ciasto z jabłkami. 
Wykonanie tego smakołyku jest naprawdę banalnie proste. Już nawet nie pamiętam skąd go mam, ale na pewno takie ciacho robiłam już całkiem sama (no dobrze, z niewielką pomocą mamy), gdy miałam jakieś 6 lat. Uwielbiam ten przepis i uwielbiam ten smak. Pychotka!

Do wykonania naszego ciasta potrzebujemy:
- 20 dag mąki
- 15 dag cukru
- 3 jajka
- 1/2 paczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki mleka lub wody
- 75 dag obranych jabłek

Wykonanie:
Cukier i masło ucieramy na puch stopniowo dodając jajka. Następnie wsypujemy mąkę i proszek do pieczenia. Na koniec wlewamy mleko lub wodę. Wszystko dokładnie mieszamy. Wyrobione dokładnie ciasto przekładamy do wcześniej wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą  prostokątnej formy o wymiarach 25x30cm. Na wierzchu układamy ćwiartki jabłek.
Ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni i pieczemy na złoty kolor. 


Smacznego!

3 komentarze:

  1. I to tylko tyle? Az takie proste? No nie może byc ;) chyba się skusze choc znając życie pewnie zawale ;) ale sliiinka cieknie ;) pozdrawiam Karolina

    OdpowiedzUsuń
  2. Jabłka są u nas zawsze - obecnie malinówki - moja ulubiona odmiana.
    Ciekawa jestem czy filtrujesz wodę używaną do gotowania? Podobno najlepsze są filtry molekularne z naturalną  mineralizacją?

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś moja mama często robiła takie ciasto... Pycha :-)

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)