Kot

Dziś gratka dla osób, które nie boją się użyć igły i nici, czyli mały instruktaż jak uszyć kotka :)

Na początek potrzebujemy:
  • materiał (w naszym przypadku biały i niebieski polarek),
  • nożyczki, igła i nici,,
  • cztery nie duże guziczki,
  • wypełnienie (może być poliester np. z poduszki ;),
  •  szablon.
A teraz zabieramy się do pracy. Na początek musicie wydrukować sobie szablon. Na nim naniesiona jest informacja ile elementów należy wyciąć w danym kształcie.


Zatem zabieramy się za wycinanie elementów z materiału :)


Następnie każdy z nich zszywamy i wypełniamy zaszywając od razu otwory, przez które wkładaliśmy do wewnątrz watę. Musimy także pamiętać, żeby na główce wszyć uszka kociaka i wyszyć mu mordkę i oczka :)


Teraz przyszywamy kociakowi ogonek i główkę. A żeby kończyny naszego czworonoga poruszały się - przyszywamy je za pomocą guziczków starając się za każdym razem trafiać w tę samą dziurkę w materiale.


Nasz koteczek powinien przybrać taki oto kształt :)


Nasz pluszaczek powstał z myślą o pewnej małej dziewczynce, zatem postanowiłam go jeszcze odrobinę urozmaicić. Z niebieskiego filcu wycięłam niebieski prostokącik, który umarszczyłam przez środek i przyszyłam mu przy jednym uszku jako kokardkę. A z czarnej nitki zrobiłam mu wąsiki.


Potem z tego samego niebieskiego polaru wycięłam dwa trapezy, które zszyłam mniej więcej do wysokości 1/3 po bokach. Powyżej wycięłam niewielkie wgłębienia na rączki oraz to samo u góry na dekolt. Na sukieneczce wyszyłam dedykację dla solenizantki i w tak wykonaną sukieneczkę ubrałam kociaka. 


Na koniec należało jedynie wykonać niewielkie nacięcie z tyłu sukieneczki by przeciągnąć przez niego ogonek i zszyć na ramionach :)


Wbrew pozorom uszycie takiej maskotki nie jest trudne. Za to z pewnością jest to fajny prezent dla malucha. Taki prosto z serca :

Pomysł pochodzi z książki, w której znajdziecie znacznie więcej ciekawych szablonów:

Pod tytułem: "Przytulne dekoracje"
Autorstwa:  Tone Finnanger
wydawnictwa: Buchmann
ilość stron: 144
cena: 35,91 zł
dostępna >>TU<<

POLECAM!




4 komentarze:

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)