Szkicowniki Lilla Lou

Jakiś czas temu w nasze ręce wpadły szkicowniki firmy


Już kiedyś miałyśmy okazję testować kilka książeczek tej firmy. Alicja świetnie się przy nich bawiła, więc i tym razem nie odmówiłam. Podejrzewałam, że znów bardzo się ucieszy :)

Teraz przyleciały do nas trzy zeszyty:


1/ Sketch Book - Glamour,
2/ Sketch Book - Accessories,
3/ Hip-Hop Mini

 Dla wszystkich niewtajemniczonych napiszę, że seria Lilla Lou to nic innego jak kreatywne zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dziewczynek. Ich tematyka jest dość różnorodna jednak głównie skupione są one na projektowaniu ubrań oraz dodatków. I co najciekawsze, każdy z zaproponowanych zeszytów ćwiczeń zachęca do zabawy w innym stylu. Ale więcej na ten temat - za chwilkę.

Pierwszy zeszyt, czyli Sketch Book - Glamour to 24 strony zabawy w projektantkę eleganckich ciuszków dla młodych dam. Znajdziemy tu aż 30 postaci, które należy ubrać jak tylko nam się zamarzy. A narysowane dziewczęta są przeróżne. Każda ma inną fryzurę oraz przybiera inną pozę. Niektóre postacie są całe, inne widoczne są tylko do pasa. Na prawdę - tylko wybierać!



Alicji ten zeszyt ćwiczeń najbardziej przypadł do gustu. Mała uwielbia stroić narysowane dziewczyny, choć jeszcze często nie wychodzi jej to tak jakby chciała. Jednak wielką przyjemność sprawia jej wymyślanie ciekawych sukienek i zdobienie ich licznymi dodatkami. Myślałam, że moje dziecko nie będzie zainteresowane tego typu zabawą, bo poprzednio otrzymała właśnie takie zeszyty ćwiczeń. I dość często z nich korzystała. Ale jednak. Ala z wielkim zapałem wzięła się do pracy...


  i była bardzo dumna z efektów :)


 Kolejnym zeszytem ćwiczeń, który również spodobał się mojej sześciolatce jest Sketch Book Accessories. Podobnie jak w przypadku książeczki omówionej powyżej ta również ma 24 strony. Jednak postaci w niej znajdziemy naprawdę niewiele. Teraz autorzy tej ciekawej serii zachęcają, by skupić się na projektowaniu dodatków. Zatem zamiast ubierać narysowane postacie skupiamy się na ozdabianiu damskich torebek, T-shirtów, a nawet biżuterii.


W tym przypadku małej znów aż się oczka zaświeciły. Na pierwszy rzut poszła koszulka... Bardzo podoba jej się także projektowanie biżuterii, ale do tego tematu podchodzi jeszcze z niewielką rezerwą. Najmniej odwagi ma przy torebkach. Twierdzi, że musi je sobie jeszcze przemyśleć ;)


 Ostatni zeszyt to Hip-Hop Mini. Tym razem książeczka liczy aż 36 stron, a jej tematyka jest nieco zbliżona do wersji Sketch Book Glamour. Tutaj także spotkamy całe mnóstwo postaci, którym należy dobrać odpowiednią garderobę. Jednak w tym przypadku narysowane dziewczęta mają zawsze dość nietypową postawę. Jakby właśnie ktoś zatrzymał czas, a one zastygły w tańcu. Jedne podskakują, inne robią dziwne "wygibasy". Powiem Wam, że wygląda to naprawdę ciekawie.


Z tej pozycji Alicja jak dotąd nie odważyła się skorzystać.  Mała często do niej zagląda i widać, że książeczka kusi ją coraz bardziej. Jednak zachęcana do zabawy twierdzi, że nie będzie umiała tego zrobić. A  ja nie nalegam. Sądzę, że wkrótce sama nie wytrzyma i będzie się nadal świetnie bawiła.

Jak już wspomniałam - miałam już okazję zapoznać się ze szkicownikami tej firmy. I nie ukrywam, że od razu wzbudziły one u mnie spore zainteresowanie. Książeczki są przede wszystkim bardzo kolorowe i na prawdę pięknie wykonane. Na początku każdego z nich jest miejsce na to, by wpisać który to już nasz szkicownik. Jest także miejsce na dane dziecka, czyli imię i nazwisko, login itp. No i oczywiście mały instruktarz, czyli zasady projektowania. Z niego dowiemy się jak w kilku krokach stworzyć prawdziwe dzieło!


Moje dziecko bardzo wzięło sobie do serca wskazówki z cieniowaniem podczas malowania stąd te czerwone kreski na jednej z sukien. Nie wychodzi jej to jeszcze za dobrze, ale ja cieszę się, że Alicja próbuje. Że to co robi stara się wykonać z jak największą dbałością. Jestem pewna, że jej dzieła wkrótce będą coraz lepsze.


Pisząc, że zeszyty te wykonane są naprawdę piękne miałam na myśli nie tylko szatę graficzną, ale to także. Gdy zaglądamy do każdej z nich zarówno kolorowe postacie, które służą naszym dzieciaczkom jako inspiracja do działania tak i te, które czekają, by ich małe rączki przystąpiły do zabawy są naprawdę piękne. W tym przypadku graficy mieli duże pole do popisu i jestem pewna, że skorzystali z tej okazji w 100%. Dziewczęta mają smukłe ładne sylwetki, piękne fryzury i bardzo miły wyraz twarzy. Naprawdę sama miałam ochotę chwycić a kredki.


W odróżnieniu od poprzednich szkicowników, które miałyśmy już okazję z Alicją poznać, tutaj postacie mają bardzo różne pozy. W tamtych książkach większość stało prosto, czasem miały zgiętą nogę lub rękę. Tutaj nasze narysowane manekiny są bardziej powiedziałabym naturalne. Czasem nawet siedzą, lub są odwrócone tyłem. Myślę, że to fajne urozmaicenie :)


Papier wykorzystany do stworzenia książek jest bardzo dobrej jakości. Jestem pewna, że nawet jeśli nasze dzieci w twórczym szale sięgną po inne przybory plastyczne - nie popsują sobie zabawy przy kolejnej postaci znajdującej się na odwrocie strony. Moja córeczka ostatnio malowała pisakami, a i tak po drugiej stronie nie było śladu jej poprzedniego dzieła.


Jest coś jeszcze co zmieniło się przez ten rok, a co bardzo mi się podoba. Na grzbiecie każdej książeczki zszywki nieco inne. Takie wypukłe dzięki czemu możemy gromadzić poszczególne szkicowniki naszego małego twórcy do segregatora. Nawiasem mówiąc przeglądając ofertę firmy Lilla Lou widziałam, że w niektórych zestawach taki segregator można nabyć wraz ze szkicownikami. Uważam, że to wspaniały pomysł. Dzięki temu wszystkie książeczki będą miały swoje miejsce, nie będą poniewierały się po różnych szafkach i szufladach, a nasze dzieci dorobią się pewnego rodzaju katalogu swojej kreatywnej twórczości. Brawo dla pomysłodawcy. Jak dla mnie strzał w 10!


Powiem Wam szczerze, że ta seria szalenie mi się podoba. Są wśród nich pozycje nieco  trudniejsze dla starszych dzieci, oraz takie, które spokojnie możemy dać pięcio czy sześcioletnim dziewczynkom.
Szkicowniki bawią i rozwijają wyobraźnię maluchów. Ćwiczą także ich zdolności manualne.
U nas te zabawy przypadły do gustu Alicji, która teraz wszystkie wieczory spędza z kredkami w ręku.


Sketch Book Glamour
format - 22x22 cm
ilość stron - 24
okładka - miękka
cena - 9,90 zł



Sketch Book Accessories
format - 22x22 cm
ilość stron - 24
okładka - miękka
cena - 9,90 zł


Hip-Hop Mini
format - 22x22 cm
ilość stron -36
okładka - miękka



POLECAM!!!

4 komentarze:

  1. O super. Nawet wiem, komu sprezentuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Może jeszcze nie teraz ale za rok kupię Dusi coś takiego... Teraz lubi grac w różne ubieranki na laptopie więc taka forma strojenie dziewczynek też pewnie przypadnie Jej do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ich nie lubię.ponieważ mają dwustronne modelki.

    OdpowiedzUsuń

UWAGA!!!
Komentarz nic nie kosztuje :P Skusisz się?? :)